mandag den 8. oktober 2012

Maltesers kage

Åh jo, jeg havde set på nettet, en kage som var pyntet med Maltesers - Det måtte jeg prøve.
Min kæreste og jeg skulle til middag, hos et vennepar i april 2012, så tænkte det var oplagt at lave den kage til anledningen.

Jeg bagte en rund klassisk chokolade kage.
I det jeg ikke har gået så meget op i selve kage delen, den første tid, ha rjeg brugt mousse fra Dr. Oetker. Så jordbær versionen ind i midten.


Opsmøringen er også Dr. Oetker - chokolade mousse udgaven. De smager faktisk ganske okay :) 

Som kronen på værket, brugte jeg 4 poser maltesers til at pynte med. Det er ikke at undervurdere at der skal bruges mange for at kan pynte en hel kage,

Kagen blev et hit. Den var tung, men virkelig god. Min lillesøster har bestilt den, her et halvt år efter. Hun mener bestemt det er en kage, som hun burde smage :)

Det var en sjov kage at lave, fordi det var lidt crazy at bruge så mange maltesers, på sådan en kage. :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar