tirsdag den 9. oktober 2012

Ninja :)

FDF weekend, med Nr. Tranders FDF og temaet var Ninja!
Hele temaet gik i ninja og formålet var at finde den forsvundne Ninja kage. Ungerne syntes det var sejt og jeg skulle selfølgelig lave kagen - UDEN de opdagede det.

Jeg bagte den klassiske chokoladekage, som alle børn næsten kan lide. Og brugte chokolademousse til opsmøring.
Det ret svært at indfarve fondant sort, uden at den går grålig neuancer, så jeg tømte en halv bøtte pastafarve på den portion fondant.

 Det øverste lag af kagen, blev skåret et par cm ind, så den passede oven på den nederste kage.
Hver kage overtrækkes med fondant, inden de sættes sammen.
Den lille kage blev sat oven på et styk pap, som der dækket med sølvpapir, så pappet ik kan suge fugten.
For at den nederste kage ikke skulle falde sammen, satte jeg små træ pinde ned, til at holde faddet med den øverste kage.

Roserne, er de hvide jeg havde en tid for inden. Jeg har købt en mekalic farve, som males på den tørre fondant, med en pensel.


Den endelige kage. Den var et kæmpe hit og blev spist helt op.
Stjernene lavede jeg et par dage forinden, så de har lagt og tørret op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar