tirsdag den 9. oktober 2012

Ugle til historikkerne

Jeg fandt en ret flot kage på nettet, som ligner en ugle og tænkte straks at det måtte jeg prøve at lave!
Min kæreste var hurtig til at bestille den, til hans arbejde på museet. Da det var i juli måned, var halvdelen på ferie, så det passede ca med sådan en kage.

Jeg bagte en hel bradepande chokoladekage, og skar runde cirkler i forskellige størrelser og byggede den op af dem. Jeg smurgte vanilie mousse mellem lagene og som opsmøring.


Uglen er bygget op af små cirker, der er trykket ud i farverne. Og så det ellers bare med at bygge den op. Opsmøringen klistre fondanten til kagen og holder den på sin plads. 




Det færdige resultat af kagen. Den blev godt modtaget på museet og snakket om. Dem som var på ferie, har vidst fået af vide at de glippede noget i sommers ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar