søndag den 7. april 2013

Påskeæg

Jeg har flere steder set de her påskeæg, og syntes også jeg skulle lave dem, midt i påskens kage stress bagning, så hvorfor ikke lavet endnu en kage ??
Jo mormor og morfar havde Guldbryllup påske lørdag, hvor jeg skulle bage kager til. Så udover valnødelagkage og 3 etagers lagkage, så kom der påskeæg gemich oven i til kaffen fredag :)
- Jo der var nok at se til de to dage!!

 I det jeg var godt igang med at bruge æg til lagkage bundende, så kunne jeg lige så godt gøre det, således jeg kunne bruge dem til påskeæg :)
Jeg lavede 45 æg - og det passede en portion Marzarin kage til.
 Æggeskallerne er farvet med pastafarve eller frugtfarve, i varmt vand. De skal lige have lov at ligge lidt, så det når at sætte sig rigtigt.
 Jeg har valgt at bruge en marzarin kage opskrift og farvet den grøn. Dejen var så flydende at den ikke var til at styre i en sprøjtepose - så slave måden er med en teske.. Skallerne skal max fyldes halvt op, hvis ikke kun 1/3. Sørg for at understøtte æggene godt med sølvpapir, for de vælter det skidt!
 Dagens resultat og en folk nysgerrige mennesker hoppede gladeligt ombord. Min søster syntes det var et sjovt indslag og min mormor blev glad for overraskelsen til Kaffen, midt i gæste ræset og travlheden op til den store dag.
Og så lige det færdige resultat :) God arbejdslyst - det er en sjov måde at lave kage på, og så det hyggeligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar