lørdag den 13. april 2013

Fødselsdagskage med ko og grise

Min morbror har fødselsdag i morgen, og vi skulle have møde i FDF udvalget der laver årets sommerlejr - Nemlig Holland 2013! Så en ordentlig kage skal der til :)
Kagen er opbygget af to forskellige kager. Bund kagen er mors chokoladekage lavet på danskvand, smurt op med vanille frosting og trukket over med chokolade fondant.

Kage to er drømmekage bunde, med chokolade.Der er lagt lakrids mousse, fra momses-univers mellem.
- En rigtig lækker kombination, og der var en god balance mellem chokoladen og lakridsen.
Kagen er smurt op med chokolademousse fra dr. oitker. Der er sluttet af med "cigar", som er spændt fast med det sorte silkebånd, for at det kunne holde.
Denne kage er sat på en tyng pap plade, som er en ½ cm større end kagen - for så kan cigarene stå der, uden at skride ned.

Ko og grise er lavet af fondant - jeg har puttet en smugle tylose pulver i, da fx koen er lidt stor og tung i det :)
Jeg har fundet denne opskrift et sted på nettet, over hvordan en ko kan modulleres. Så udfra den, er min maren malkeko blevet skabt :)

Det beskrivelsen på dagens kage - håber den kan bruges. Jeg har desværre ikke taget "how to" billeder. Den er nemt og enkel at lave, bare man har tiden :)
- God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar