fredag den 24. maj 2013

Sangskjuler til Mys konformation d. 5. maj. 2013

Så blev der tid til at opdatere bloggen, midt i bachelor presset.

Min kærestes niece blev konfirmeret først i maj måned og der havde vi en lille sang med og en smart sangskjuler selvfølgelig :)

Jeg havde lige købt en ny form, som kan lave hjerter i midten af kagen, så det passede fint til en sang!
Kagen er almindelig chokoladekage, smurt op med vanilie frosting - pyntet med ballerinaer.
My er danse pige, så det skulle jo have noget med kjoler og dans at gøre :)

 Jeg har taget en masse billeder, til en how to.
Det ret simpelt, men dejligt med lidt inspiration :)

Kjolerne er stukket ud med flæse udstikker.



Bevægelsen i kjolen, laves med en tandstik, ved at lave hver bue bredere.

Det blev mit resultat af kjolernes skørt.
 "korsettet" er lavet af hjerner, som er lidt tykke, så det bliver mere stabile til at stå.


Bunden er hjertet skæres af, således den kan stå. Jeg har ladet dem tørre på nogle plastik glas, for at de laver en let runding og dermed kan stå på skørtet.





Hjernes limes på skørtet med lidt vand, så sidder de fast. De er blevet pyntet med små sukkerkugler i hvid og lyserød, ligeledes sat fast med vand. og så en glimmer plet på hjertet.

Så til kagen.
Det en top og bund af hjertet.
 Sangene er pakket ind i sølvpapir, så de ikke blev ødelagt da de skulle skæres.
Jeg lagde lidt frosting på fladerne, så de klistrede sammen. Wupti en hul kage, med sange inden i :)

 Kagen smøres på med frosting, der er farvet lyserødt. Det var jo trodsalt en rigtig pige kage :)



Det færdige resultat. Kjolerne er limet fast med en klat glasur. så de ikke forsvandt nogen steder, og det samme med hjerterne.
Det var en overrasket konfirmand, der fik en stor kage på bordet. For hvad var nu der for noget - der gik også lidt før det gik op for hende at der lå sange ingen i.

Et rigtig vellykket resultat og en dejlig konfirmation :)







P.S. Jeg undskylder for det skiftende layout i skrift og sådan - det er ikke særlig gennemskueligt i den her blog, hvordan det kommer til at se ens ud. Er fascineret af, det er lykkes mig at få billederne på en lige række!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar