lørdag den 8. juni 2013

Familie weekend 2013

Årets familie weekend var med indhold af historisk gade vandring i aalborg og en tur under jorden i Gråbrødre kloster.
- Så kagen fik tema derefter - hvertfald i skellettet :)

Kagen er i 3 dag, nederest chokoladekage med vanilie frosting og marcipan/fondant overtræk.
andet lag: Banankage med chokolade genache.
tredje lag: lyserød giftkage med chokolade frosting og marcipan/fondant overtræk.

Jeg prøvede på at lave kagen "skæv", men det er ikke særlig tydelig på billederne. Jeg havde heller ik voldsomt meget at skære af, så det var sparsomme skævheder der kom frem.
Det er første gang jeg sådan rigtig prøver fondant og marcipan af i en blanding - og hold nu op en godt effekt det får sammen. Marcipan smag MEN nemt at arbejde med! Nu jeg fortrøstrings fuld, ved den sølvbryllupskage jeg skal lave i næste uge :)

Der var til ca. 30 mennesker i kagen, til eftermiddags kaffen :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar