søndag den 11. november 2012

Chokoladekage med rødbeder

Jeg har fundet den lækre chokoladekage på Iform.dk - Min veninde havde lavet den til hendes fødselsdag, og den er fantastisk og lav i kalorierne :) Det jo bare en bonus!

Muffins med chokolade og rødbede
- til 7-8 styk

100g mørk chokolade 70-80%
50g plantemargarine 60%
1 stort æg
50g lyst sukker
50g hvid hvede.
1 tsk bagepulver
60-70g fint revet rødbede.

Tilberedning:
Hak 50g af chokoladen og smelt det sammen med plantemargatinen.
Pisk æg og sukker til en tyk creme og vend det i chokolade blandingen.
Tilsæt hvid hvede blandet med bagepulver og rør den revet rødbede i dejen.
Hak resten af chokoladen fint og bland det i dejen.

Bages i ca 18 min, på 160-170 grader.

Muffins forme fyldes 3/4 del op.
Jeg plejer at bage større kager, så jeg ganger portionen op 3 gange, så passer den til en alm rund bageform.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar