lørdag den 2. februar 2013

afskeds cupcakes til praktikken

Så har jeg haft gang i mit kreative jeg igen.. elsker det jo :-D
Jeg fik lov at lave kage den sidste dag og kollegaerne påstår de er kage glade. Tænkte cupcakes var det nemmeste at tage med igennem bussen, til 25 mennesker.. og nårh ja, så fandt jeg ud af at det passer perfekt til at tage med ind på kontor bordene at hygge med ;-)

Jeg lavede min chokoladekage i 2 udgaver. Da jeg har set cupcakes konkurrencen på 3puls, fik jeg et godt tip, som jeg måtte prøve af. Danskvand!
Lavede 2 slags, men begge chokoladekagen. En portion Med danskvand og en med appelsinjuice.

Jeg har også snust lidt til det med smørost frosting. Googlede det og fandt en udgave, jeg byggede lidt om..
Smørost frosting:
200g neutral smørost - ik light.
300g flormelis.
50g smør.
1/2 tsk vanilie.
Pisk sammen, til den er glat.

Jeg puttede den på den kage med danskvand - god kombi og folk var meget glade for den!

Den anden kom jeg appelsin frosting på.
Opskriften har jeg googlet og blevet inspireret af en anden kage blogger.
Appelsin frosting:
75g smør.
200g flormelis.
1 knisspids salt.
1 tsk vanilie.
2 spsk frisk presset appelsinjuice.
Pasta farve.
- jeg syntes den er bedst kold, for så har appelsin smagen nået at sætte sig.




2 kommentarer:

  1. hvor og hvordan bruger man danskvanden?

    SvarSlet
  2. Det er væsken i kagedejen jeg har byttet ud med danskvand. Normalt hedder opskriften med mælk, men har byttet det ud med henholdvis appelsinjuice og danskvand. Det giver en anden svampethed til kagen :)

    SvarSlet