tirsdag den 12. februar 2013

Mor 50 år og lagkager :D

Juhuu mor er blevet 50 år og der skulle lagkager til, overtrukket med marcipan.
Men blod, sved og tårer - tilsat en del tålmodighed. blev der over 2 dage skabt 3 lagkager, med hvide bunde og 2 slags mousse.

Lagkagebundende er bagt fra bunden af, så der startede kampen. Jeg lavede jordbær mousse, af jordbær fra fryseren og chokolademousse. Det var perfekt sammensætning, da lagkagen havde fået lov at trække og falde til.
De blev smurt op med fløde, og overstrukket med marcipan - som krævede min tålmodighed! ;)

Opskrifterne har jeg opsnust på de forskellige kageblogs - Endnu engang fedt at folk lægger deres opskrifter og erfaringer ud, så vi andre kan tage ved lære og i brug af dem. Moussen har jeg dog lavet lidt om i, fordi vi have jordbær i fryseren og min mor ikke kan udstå yougurt. Men ligger opskrifterne ind på min fyld etikette :)

 Gæsterne var lige så glade og tilfredse som jeg og min mor ikke mindst :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar